stichtingsrg.nl
Scriptieprijs 2016

Suzanne Schot wint de scriptieprijs van de Stichting Rechtsgeleerdheid 2015-2016!

Op woensdag 2 november is de jaarlijkse scriptieprijs van de Stichting Rechtsgeleerdheid uitgereikt. De jury, die bestond uit wetenschappers van de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen, heeft Suzanne Schot unaniem aangewezen als winnaar.

Het juryproces bestond uit twee selectieronden. Na de eerste ronde bleven er vier finalisten over: Veerle Brink, Myrthe Jans, Suzanne Schot en Anne-Berthe Van der Velde. Hoewel de jury van oordeel was dat alle vier de scripties van hoge kwaliteit zijn, meende zij dat die van Suzanne Schot boven de andere drie uit stak.

De scriptie heeft als titel The Legal Misapprehension of ‘Gender’ And ‘Sexual”. Neglecting Male Victims of Sexual violence in Conflict settings? en behandelt seksueel geweld tegen mannen en jongens ten tijde van gewapende conflict. De jury sprak niet alleen haar waardering uit voor de wijze waarop de scriptie erin slaagt het grote belang van dit onderbelichte onderwerp te laten zien, maar ook voor de plezierige, betogende schrijfstijl. Duidelijk is volgens haar dat de auteur helemaal boven de stof staat, het onderwerp volledig overziet en een scriptie geschreven heeft die het studentenniveau duidelijk overstijgt.